Sylvia

is spell fighter

14.01.2010.

Twitter post (dok se ne uhodam)

Pitam se postoji li uopće pisanje bez tekstualnog zavođenja konkretnog čitatelja/ica.

29.12.2009.

Dejan Nebrigić (29. decembar 1970 - 29. decembar 1999)

Image and video hosting by TinyPic

"Prijatelji su otišli, ostavljajući za sobom smeće, ostavljajući iskorištene igračke, ali ja se i dalje nadam slobodi od njih, slobodi od sebe. Fanatično verujem u utopiju ne-fanatizma i ne-utopizma, u tehnologiju koja dolazi, rušeći zidove svih bastilja, stavljajući nas pred ogledala kompjuterskih ekrana, ogromnih komunikacijskih sistema, upoznajući nas sa drugima, sa drugostima....do nas samih...
Ne, to nije poziv na linč onoga što predstavlja-"serem ti se u ton-film"; živeti sa sobom-dobar je početak za sve ostale živote. "

11.10.2009.

Kada nijeme progovore ili kakve veze sada ima japanski vampirizam sa poezijom Maka Dizdara?

Image and video hosting by TinyPic

Slučajnosti nema, možda sam zato provela sate tragajući za DVD-om Moon Childa kako bih ponovno vidjela na čime sam gradila temelje savršenog odnosa partnerstva koje egzistira između dva udarna lika Kei-ja i Sho-ja. Možda bi za moje osobne fantazme bilo bolje da nisam.  Kei-ja i Sho-a inače tumače dva velika japanska superstara Hyde i Gackt.  Kei je vampir koji svoj emocionalni oslonac (vampirizam i emocionalnost, e to je najstarija priča ikada ispričana) pronalazi u Sho-ju, muškarcu kojem prijeti smrtnost. I to vrlo učestalo, jer se stalno izlaga pogibeji. Njihovo odnos je naravno gotovo otvoreno homoerotičan. Kako homoerotika nerijetko proizilazi iz homosocijalnosti koja zagovara neraliziranu žudnju između dva muškarca, često je popraćena trećom osobom, ženskog roda, koja utvrđuje njihovu vezu ( Eternal Summer ). Tako i Kei i Sho, dok ne pucaju i  ne hrane se ljudima, vrte  oko djevojke koja je zanijemila od šoka nakon silovanja.

Image and video hosting by TinyPic

  Savršena žena. Zna svoje mjesto, previja im rane, kuha, brine se o „prizemnim“ stvarima i nikada ne progovara, a kamoli da prigovara. Kada napokon progovori, čini to samo kako bi ujedinjila posvađane muškarce, ali joj se svejedno ne oprašta: u slijedećoj sceni leži na samrti. Kei ne želi od nje načiniti vampiricu i spasiti ju od sigurne smrti, jer je ona kao žena u simboličkom poretku već mrtva i zazorna, ali će to uraditi kada njegov voljeni Sho biva smrtno ranjen (Vampirizam kao pederluk).

 Priča o japanskom arhetipu koji se, eto, esencijalno i ne razlikuje od bosanskog kada su rodni  okviri u pitanju, nadovezala se na pjesmu Maka Dizdara „Kosara“ koja se u nastavnom planu i programu za osme razrede osnovne škole čita kao „smrt voljene osobe nije kraj ljubavi nego početak  nove, jače i trajnije ljubavi“, a „tema i motivi su vremenski univerzalni“, što će reći ženska čistota najprije podrazumijeva seksualnu čistotu kao pojam nepenetriranog tijela gdje se penetracija javlja kao način uspostavlja moći nad istim. Nevinost postaje imperativ za ženu, dok se muško herojstvo mjeri spremnosti njegovoj da pogine u akciji, u borbi, za ideologiju. Žena je heroina samo ukoliko je dobro odigrala svoju pasivnu ulogu do kraja, tako Kosara, zauzima svoje mjesto u književnosti kao mučenica i tragičan primjer ženama novih generacija. Bilo kakva druga interpretacija je opasno igranje sa ideologijama koje se žilavo održavaju, a nova mjesta su i dalje tabu, kao otvorene crvene rane kakva se otvorila na nebu nakon Kosarine smrti. Tada njezin govor postaje relevantan, jer se oslobodila ženskog tijela iz kojeg govori.

Ravnotežu će pronaći u Biseri Alikadić, ali ne u njezinoj pjesmi "Da mi je muškarca kao crnog hljeba ječmenog, toplog, zdravih zubi.".


           


Noviji postovi | Stariji postovi